sze
6

Jöhet az 1,30

| Szerző: svájcifrank | 11:24 pm

Erre a bejelentésre vártunk már régóta, hogy a svájci jegybank nem engedi 1,20 alá a frankot. Nem értem miért kellett eddig várni, hiszen annyi frankot nyomtatnak amennyit akarnak, azon pedig annyi eurot vesznek amennyit csak akarnak. Ha egy országnak túl erős a pénze akkor a legkönnyebb gyengíteni. Ezzel szemben amikor gyenge, csak kamatot emelhet, ami pedig nagyon sokba kerül az országnak.

Amikor még a Járai volt a jegybankelnök, akkor is volt egy kisérlet a spekulánsok részéről, vették a forintot mint a güzü, mert azt szerették volna, ha a jegybank és a kormány felértékeli a magyar fizetőeszközt. "A sáv eltolására a spekulációs hullám azonban nem volt kényszerítő erejű, mert a bank akármennyi euró felvásárlására elegendő forintot tudott teremteni." Akkor még volt egy sáv, amit szerettek volna eltolni, hogy nagyot kaszáljanak rajta, de jegybank eladott egy pár milliárd forintot és a spekulánsok bebukták. A jegybank meg nyert pár millió dollárt amikor visszagyengült a forint.

Ma én is nyertem egy keveset. 1,2080-on bezártam amit eddig vettem :)

A bejegyzés trackback címe:

https://svajcifrank.blog.hu/api/trackback/id/tr803207859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása